måndag, mars 03, 2014

Mysko

Idag är de en sådan kväll som man bara vill sitta uppe vakta o se vad det är, vad som ska komma och hur ser det ut? 

Som ni säkert redan vet så tror jag väldigt mycket på ett liv efter detta,jag tror med på tomtar o troll och som andar o spöken.

En sak som fick mig att fundera i dag.
Ska jag aldrig få känna ro känna lugnet i hemmet o inombords? Vad är det jag har en så otrolig längtan till?
Jag längtar o längtar, men vad längtar jag  efter?
Jag vet inte.

Idag är en sådan kväll som jag vill sitta på barnens rum o vakta så inget händer dom, men det hände min Alice i kväll.
Vi gjorde som vanligt med våra natt/kvälls rutiner, de kom i säng, lite prat o trams,
Casper somna först som alltid, han hinner i regel bara lägga huvudet på kudden så sover han😄.
Men Alice min Alice, hon låg där och sparka i sängen lekte med sina
Nallar och bara prata på, så jag tröttna och gick ner, ringde till mitt ❤️.
Vi prata en stund sen mer eller mindre gallskriker Alice, mammmaaaa mmmaaammmaaa.  Och hon gråter där under sitt täcke.

När jag kommer in till henne så frågar jag vad det är?
Då svara alice mig mellan sin gråt och håller stenhårt i täcket och säger: jag såg han den svara mannen få in på ditt rum mamma. ( mitt arbetsrum).
Kan säga att jag blev ställd och fick klumpen i magen.

Räker det inte att jag o Johanna o buster känner o ser?
De behöver ju inte visa sig för de små som bara bli rädda.
Idag är den en sådan kväll här e mycket ljud o aktiviteter på.

Men ska de aldrig sluta följa med mig, vem det nu är?
I lördags kväll när jag o Lars låg i soffan o kolla på film, 
Då kom de.. En så god doft av en dam perafym, jag sa till Lars två gånger: känner du doften? Två gånger frågade ja han, men det gjorde han ej.
Doften var så god, jag minns den sedan jag var liten, men jag vet inte vem
Som hade en doft som luktade rosor.
Kan vara min mormors. Nä jag minns verkligen inte.
Jag känner ofta av min morfar, hans kaffe o sigaretrök, de kan bara dyka upp när som, då
Känner jag bara ett lugn o en väldig
Saknad. Jag var bara 12-13 år när han dog i sin hemska canser som han hade. 
Jag minns han, men ändån så minns jag inte. Han ver en stilig man min
Morfar, men man som jag saknar oerhört mycket min Goa
Morfar❤️.

Nä om man ska försöka rund av och sova fast min hemska tand gör sig påmind med sin hårda smärta som bankar på i min mun❤️❤️❤️💋

Inga kommentarer: