måndag, mars 18, 2013

Att Inse verkligheten..

Att inse verkligheten kan vara väldigt svårt i bland.

Men jag tror jag har gjort de och hoppas jag får med mig en lärdom med..

I morgon blir en jobbig dag för mig, vi ska lämna vår bil som jag älskar över allt. Vår v 70. men men,så är det, bara och bita i hopp och kämpa vidare.. 

När lars företag börja gå dåligt så blev hela vår tillvaro,vårt liv dåligt, allt vi hade önskat och såg Fram i mott,liksom bara slogs bort, det gör väldigt ont i en. vi sålde lastbilen och i dag köra lars som anstäld igen dock i sin gamla lastbil som han fick följa med.

Vi hyrde ett hus i spannarp en bitt utanför ängelholm som vi bara älska, men när möglet kom och fönsterna börja bli dåliga och alice var sjuk alltid  och vår dåvarande hyresvärd inget ville göra utan tyckte de var helt normalt, så gick vi till miljönämden och gjorde en anmällan där,då kom han och bytade taket i vår tvättstuga och sa att vi hade blivigt uppsagda och hade tre månader på oss att hitta någon annan stans att bo,då brast allt för mig.Jag ville inte flytta,jag ville inte flytta i från min konsut(Annki) och våra fina grannar vi hade där ute. Dom är mycket saknade.Vårt hus och vår trädgård som vi hade pysslat och fixat så mycket i.Men så blev de och när dagen kom som vi flytta på så var ja sjuk i feber och värk över allt så jag var inte så pigg direkt.

vi hitta oss en marklägenhet i ängelholm, och det kändes inte alls bra i början, men nu känns de lite bättre,jag får ta en dag i daget.
när vi väll hade kommit i lägenheten på lördagen så körde lars på söndagen, där stod jag i en ny lägenhet med tre barn en hund och låder och oreda överallt + att jag var sjuk, på natten till måndagen börja alice kräka och hade feber,sedan börja casper  med kräkas och hade feber, då hade ja två sjuka barn i maginfluensa + mig själv i feber och sedan blev en maginluensa de med, lars kom hem på fredagen veckan där på och mådde inte alls bra, han hade hög feber ont i halsen så  han var hemma från jobbet nästa två veckor och bra sov, när vi börja känna oss bättre efter 3,5 vecka då börjar johanna kräkas och få feber,så höll de på i 5 veckor innan man våga hoppas på att vi är friska. nu har barnen varigt på dagis i dag, så ja hoppas dom kan gå i morgon..

Mitt i allt detta fick jag veta varför jag har så ont i mina leder, jag har fått diagnosen: psoriasis atrit och ledgångs reumatism, inte så kul, så nu kämpar jag hos sjukgymnast och arbetstarapeften 1 gång i veckan.och ska börja med varmvatten bad på sjukhuset och å parafin bad för häderna.

Så ska hela sanning fram så har vi gått i personlig konkurs och kämpar varje dag för att göra små framsteg och hitta lösningar på vår ekonomi som har rasat i hopp helt.

Annars ut över de så ska vår kära lilla hund flytta hem till min syster som ska ta hand om han så han får de bättre än vad han har de nu. känner lite så att orken inte riktigt håller och räker till  till han just nu.

Johanna kämpar i skolan varje dag och Alice,Casper är på dagis vilket dom älskar,Alice har fått gå upp i en större grupp där barnen är  från 3-6 år,hon bara älskar och få va där med dom stora barnen och man ser hur hon utvecklas mer och mer, hon är till 95% torr på dagen men inte på natten.
Casper är kvar på sin avdelninng 1-3 år,och han hittar med på en massa bus och utvecklas han med till en fantastisk pojke.

Mitt Mary kay håller ja på med i nu,men känner att jag har ingen ork direkt till de heller, det är för mycket press rån alla håll, men ja tar i mott beställningar och ja gör mina inköp.
Jag står mina älskade kunder till tjänst till 110%.
När ja känner att jag har kommit till ro igen och fixat oss en ny bil så ska jag sätta  igång med mitt mk på riktigt och köra på till 100% utan en massa måsten och krav.

Jag är så glad att jag har min Lars som kämpar och är väldigt mån om oss.han fixar och donar med allt när han är hemma, när mina dagar är tunga och grå och ja bara gråter, så finns han där för mig.
Inte en dag jag skulle vilja vara utan min älskade.

Nä nu har har ni fått veta lite varör ja mår så dåligt och är så neggativ till de mästa. Jag kämpar på och tar en dag i taget utan en massa måsten utan jag gör saker och ting när jag vill och hur ja vill..

Ha nu en underbar kväll och natt...

massa kramar..











Inga kommentarer: