tisdag, mars 04, 2014

Genvägar, vart leder dom?

Nu tittar solen fram i Lilla Ängelholm.
Frid för själen och en massa påfyllning av energin.

Jag har gått i flera dagar och funderat på varför man väljer olika vägar här i livet och gör de så himla svårt för sig?
jag har ej kommit fram till något svar i nu,men hoppas på få lite hjälp på vägen nu.


Varför ljuger man?
är man rädd för sanningen?
är man rädd för konsekvenserna man får ta om man ljuger?
inte vet jag.

varför ska man hitta på en massa olika historier om saker och ting?
Kan man bara inte hålla sig till sanningen?

HUR SVÅRT KAN DET VA OCH HÅLLA SIG TILL SANNING.
Har man gjort ett fel eller ett misstag, Be om ursäkt och rätta till de,svårare än så är det inte.

om man blir frågad något, säg som det är, kom inte med en massa ursäkter att man ska göra si eller så. hitta inte på en massa genvägar o ursäkter.

Vilka vägar vi än går så tror jag sanningen kommer fram,det är bara frågan hur den ska komma fram.
i bland sårar sanningen men det får man faktiskt ta,eller får man vara så snäll och säga att det här tycker jag, rätta mig om jag har fel.

sluta bara Ljug,hitta på en massa och kom inte med en massa ursäkter.
säg som det är i stället så blir det inte så jobbigt.


1 kommentar:

Lotta sa...

håller fullständigt med dig..
kan folk inte hålla sig till sanningen, så knip käft..
många som inte tål höra sanningen heller (har jag märkt), men det är eras problem i så fall..