måndag, februari 17, 2014

4a:års kontroll

Ja i dag åkte vi till BVC i Förslöv för våra bvc sköterska jobbar där.
Det var tid för Alice och göra sin 4:a års kontroll, med syn hörsel pyssel och allt annat kul dom pyssla med.
A har haft Alice och Casper sen jag vänta dom för jag gick i hennes mamma grupp,så man kan ju säga att hon känner de =).
När Alice hade fixat allt detta som ingår i 4:a års kollen så skulle ju Casper göra lika dant, så på han kolla A både 3 o 4 års kollen, saker han inte ska kunna som 3:åring det kan han. så duktigt är han.
Casper gör synundersökning och fixa det hur lätt som helst.

hörseltest, helt koncentrerad.

kul och jätte spännande.



Sen läste jag att ett barn ska inte kunna cykla förrän det är 5-6 år men Alice cykla redan när hon var 3år.
Casper har lite svårare men det kommer nog denna sommaren.

Sen föra veckan var Casper hos tandläkaren, och även hon blev imponerad av han.
Han kröp upp i stolen och satte sig helt själv och bara gapa så hon kunde räkna alla tänder och göra sitt jobb


super kul..

I lördags pyssla vi här hemma, städa tvätta och fixa med vår familj
prata om allt möjligt och vad som komma skall.
sen kom jag på att jag hade sett ett teve bänk på en av FB:s bortskänkes sidor.
då denna fina bänk fick vi helt gratis i lördags, så vi hämta den i söndags,
och så vissa de sig att mannen i de hemmet har kört min stora dotter till skolan i 3 års tid
då han kör på Bergkvara buss,så han kände igen oss.kul..




Nu säger jag god natt och sov gott på er.

Massa kärlek <3







Inga kommentarer: